kickstart your week: monday must haves

Så er det mandag, og selv om været prøver å fortelle meg at jeg heller burde ligge langt under dynen, var jeg oppe og hoppet i seks-tiden i dag. Mandag for meg er nøkkeldagen i uken – den dagen setter liksom hele standarden for resten av uken. Jeg heier på alle mandager – tenk, du har en hel uke foran deg, den er blank og det er kun du som bestemmer hva den skal fylles med. Derfor gjelder det å gjøre noe ut av den – fylle den med gode opplevelser og gode gjerninger, og lage mål for jobb, venner, familie og trening 🙂 Mandag vil komme hver uke, så da kan du bare glede deg til neste. Klarte du ikke alle målene for uken som var; start igjen på mandag!


– monday essentials –

kickstart-your-week-monday


be stronger than your excuses

Jeg løper ca 3-4 ganger i uken i variert tempo, det går for det meste i intervaller for tiden – E.L.S.K.E.R det! Jeg trener også styrke når det passer meg og når jeg føler for det, på den måten jeg elsker å gjøre det. Når jeg kombinerer såpass mange forskjellige øvelser hver gang, blir jeg ikke lei og jeg merker resultater der jeg ønsker. Jeg oppnår høy puls, jeg blir svett og akkurat passe sliten. På den måten samler jeg nok mengde ekstra energi som jeg trenger for å gi 100 % i løpet av en hektisk uke 🙂 For meg handler det om å være aktiv, at jeg holder meg, skal jeg si, livsglad og i min beste form – det handler ikke om spesifikke resultater eller mål akkurat nå.

kickstart-your-week-monday-must-haves


– my schedule this week –

carolines-treningsplan-uke-47

Slik ser mitt utkast av min treningsplan ut 🙂 Trening for meg er alfa og omega – jeg får veldig mye energi og overskudd i hverdagen av trening. Treningsmålene mine for uken står på bildet over her, og jeg skal prøve så godt jeg kan å gjennomføre planen. Ting går stort sett aldri som planlagt, men jeg skal gjøre mitt beste for at det skal gå etter planen. Som alltid synes jeg det er vanskelig å planlegge treningsuken i forkant av dagene som kommer – jeg ender alltid opp med å gjøre helt noe annet enn hva jeg har planlagt. Jeg er en dag til dag person når det kommer til treningen, og jeg synes virkelig det er viktig å lytte til kroppen. Men, jeg elsker å planlegge likevel, og ikke minst er disse planene utrolig motiverende! Dette er i hvert fall slik jeg ser for meg treningsuken, så er jeg spent på hva jeg tenker når jeg ser tilbake på den ved ukeslutt.


– Happy Monday –

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *